Ervaringen Toetsen en beoordelen

Clickers voor multiple choice toetsen

Dabia Said (faculteit Industrial Engineering & Innovation Sciences ): "Voor een nieuw vak wilden we multiple choice vragen gaan inzetten en Clickers inzetten als middel voor het afnemen van de toetsen.Clickers besparen je veel nakijkwerk, zeker als je te maken hebt met grote groepen studenten." Lees meer...

Clickers voor tussentoetsen

Rob Broekmeulen (faculteit Industrial Engineering & Innovation Sciences): " In kwartiel 1 van het Bachelor College moest ik aan 240 studenten het vak Deterministic Operations Management geven. Al snel kwam ik tot de conclusie dat ik wel wat hulp kon gebruiken. Zo’n grote groep betekent ook regelmatig stapels tussentoetsen nakijken."  Lees meer... 

Rubrics voor feedback en beoordeling

Joris Remmers (faculteit Werktuigbouwkunde): "Ik ben verantwoordelijk voor een eerstejaars ontwerpcasus. Studenten moeten hiervoor een rapport schrijven en hun werk presenteren. Als docent moet je dit  in korte tijd beoordelen. Het is dan best lastig om iedereen die feedback te geven die ze nodig hebben om van te leren.." Lees meer...

Peach voor registratie huiswerkopdrachten

Kees Huizing (faculteit Wiskunde & Informatica): ".Ik hoorde over Peach via een collega en heb het direct zelf gebruikt voor mijn programmeervakken. Wat ik er bijzonder aan vind is dat Peach registreert wat en wanneer er ingeleverd is, wat je dan weer kunt vergelijken met werk uit eerdere jaren. " Lees meer....

Peach als peer review instrument

Kees van overveld (faculteit Industrial Engineering & Innovation Sciences): “Bij het basisvak modelleren moeten we in een hele korte tijd het werk van 600 tot 900 studenten van feedback en een cijfer voorzien. Dat is met een beperkt docententeam onbegonnen werk. Dus besloten we goed na te denken over het inzetten van peers in dit leerproces en gebruik te gaan maken van Peach." Lees meer...